Miért fontos a reggeli étkezés, ha fogyni szeretnél?

Tények és érvek a reggeli mellett: Reggeli vagy nem reggeli? – Ez itt a kérdés!

Biztos te is hallottad már, hogy a reggeli a nap legfontosabb része, sőt rengeteg tanulmány is alátámasztani látszik ezt a feltevést. Állítólag ugyanis az elhízást azzal tudjuk a leginkább elkerülni, ha reggel kellő mennyiségű tápanyagot viszünk be a szervezetünkbe. Mégis akadnak olyan szakemberek, akik megcáfolják e tényeket és éppen az ellenkezőjét állítják: szerintük nincs azzal semmi baj, ha valaki kihagyja a reggelit. Ebben a cikkben a reggelizés mítoszát vesszük górcső alá. Velem tartasz?

 

005Miért fontos a reggeli étkezés

 

Miért fontos a reggeli étkezés?

A reggeli étkezés mellett kampányolók azzal érvelnek, hogyha reggel nem emeljük meg a vércukorszintet, akkor a nap többi részében gyanúsan gyakran falási rohamok törhetnek ránk. Ez pedig a legtöbb esetben evéshez is vezethet, végső soron pedig ezt teszik felelősség az elhízással kapcsolatosan. Pedig az igazsághoz hozzátartozik, hogy igenis akadnak olyan személyek, akiknek nyűg a reggeli étkezés, sőt mi több abszolút nem jelent nekik gondot üres gyomorral indítani a napot. Éppen ezért joggal merül fel a kérdés, hogy most akkor szükséges-e a reggeli étkezés vagy nem?

 

A reggeli étkezés kapcsán tudnod, hogy bár lehet számodra teljesen természetes, hogy üres gyomorral áll neki a napnak, azonban a nem reggelizés az elhízás mellett számos egyéb egészségügyi problémával is párosulhat. Alapvetően nem a reggelizés hiány okozza elhízást ez tény, de a rendszertelen evés következménye gyakran a felszaladó plusz kilók. De mi köze van ennek a reggelizéshez? Lássuk pontról pontra.

 

A reggeli ellát energiával

Ahhoz, hogy mindennapi teendőidet maradéktalanul el tudd végezni szükséged, van az energiára. Napi energiaszükségletünk mintegy harminc százaléka a reggeli étkezésből származik. Ez teszi ugyanis lehetővé, hogy fitten induljon a nap, ezzel biztosítjuk a szellemi frissességet az agyunk számára. Az elfogyasztott falatok ugyanis beindítják az anyagcserédet, ezáltal pedig jóval kiegyensúlyozottabbá tehetik a napodat.

 

A fogyásban is segíthet a reggeli étkezés

A fogyókúra során nem hiába emeljük ki olyan sokszor, hogy fontos a napi többszöri étkezés, ugyanis a folyamatos tápanyagbevitel egyértelműen megakadályozza a súlygyarapodást. Vagyis: ha csak napi kétszer eszel – azt is rendszertelenül – akkor a tested tartalékoló üzemmódra fog váltani és az elraktározza azt a keveset is, amit megszel, ha azonban napi ötször étkezel, és mindenképpen beiktatod a reggelit, az anyagcseréd megfelelően fog működni, így a tested sem fog raktározni.

 

Stabil lesz a vércukorszint

Ahhoz, hogy a nap nagy részében ne akard, felfalni a hűtő teljes tartalmát arra van szükséged, hogy reggel feltétlen egyél, ezzel ugyanis stabilizálod a vércukorszinted. Érdemes lassan felszívódó, alacsony glikémiás indexű tápanyagokat fogyasztanod, hiszen ezek garantálják a telítettségérzetet, így nem fogod magad éhesnek érezni, ugyanis a vércukorszinted nem emelkedik, meg hirtelen majd zuhan vissza, hanem egyenletesen növekszik.

 

Mit együnk reggelire?

A fehérlisztes-cukros péksütemények egyértelműen kerülendők. A teljes kiőrlésű lisztből készült szendvicseket azonban javaslom, melyhez ideális lehet néhány szelet pulyka vagy éppen csirkemell sonka, némi zöldséggel megspékelve. A tojásos reggelik is jó választásnak minősülnek, mint a rántotta, mint a tükörtojás megfelelő opció lehet, szintén teljes kiőrlésű kenyérrel fogyasztva. A lényeg, hogy minél változatosabban étkezz, hogy ellásd magad a megfelelő energiával egész napra.

Következő cikkben, néhány szuper reggelire való recepttel érkezem, amely garantálja, hogy frissen és fitten induljon a napod. Tarts velem legközelebb is!